ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Tandemová výuka (Staženo 38 x)
Autor: Renata Holubová, Marie Chodorová, Marta Klečková, Martina Oulehlová, Jan Hercík, Irena Smolová, Vladimír Vaněk, Barbora Mieslerová, Jiří Hátle Autor: neudeven
Popis: Metodický materiál zabývající se těmito tématy: Kvalita učitele Etapy profesního rozvoje učitele Kvalita výuky (metody) Tandemová výuka - Příprava na vyučovací hodinu FYZIKA - Příprava na vyučovací hodinu MATEMATIKA - Příprava na vyučovací hodinu CHEMIE - Příprava na vyučovací hodinu GEOGRAFIE - Příprava na vyučovací hodinu BIOLOGIE Materiál je ve formátu pdf (s odkazy na webovské stránky), součástí materiálu je nejen teoretické ukotvení dané problematiky, ale také podrobný popis, jak by měla probíhat vyučovací hodina vedená v tandemu. Jde tedy primárně o text pro učitele, případně studenty učitelství. Jsou prezentovány návrhy na průběh vyučovacích hodin ze vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Kromě samotného teoretického ukotvení problematiky tandemové výuky jsou zde rovněž metodické poznámky. V případě předmětu Fyzika bylo zvoleno téma skupenství látek, tání. Součástí materiálu jsou pracovní listy pro měření se systémem Vernier. Důraz je kladen na vlastní experimentální činnosti žáků, badatelsky orientovanou výuku. Cílovou skupinou jsou žáci 2.stupně základní školy, popř. nižších tříd víceletého gymnázia. Výuka v tandemu byla realizována v rámci pedagogických praxí studentů učitelství fyziky na KEF PřF UPOL. Veškeré použité zdroje v materiálu jsou řádně citovány, použité obrázky jsou dílem autorského kolektivu. Tématické zaměření oblasti Matematika je rozvoj prostorové představivosti, propojení stereometrie s praxí a rozvoj rýsovacích schopností studenta. Jedná se o studijní oporu pro tandemovou výuku na vyšších gymnáziích, popřípadě průmyslových středních školách. Byla připravena tak, aby mohla být využita jak v rámci frontální výuky, tak výuky skupinové (primárně). První ukázková hodina se zabývá využitím programu Geogebra při výuce analytické geometrie kuželoseček, je tedy vhodná primárně pro vyšší ročníky. Druhá ukázková hodina je věnována stereometrii a opět využívá programu Geogebra, který je volně dostupný a v praxi často využívaný. Hlavní pojmy: analytická geometrie, stereometrie, krychle, kuželosečky, řezy těles. Veškerá příklady a obrázky jsou autorské, kromě jediného, který je v textu odcitován. Příprava na vyučovací hodinu Chemie formou tandemové výuky. Jedná se o hodinu chemie určenou pro 9. třídu ZŠ, zaměřenou na "oxidačně-redukční reakce, Beketovovu řadu napětí kovů". Příprava zahrnuje téma hodiny, cíle, použité metody, pomůcky, organizační pokyny a časový plán - průběh hodiny včetně rozepsaných aktivit pro učitele 1 a učitele 2. Mezi použité metody patří: výklad, vysvětlování, diskuze s žáky, demonstrační experiment, skupinová práce, žákovský (badatelský) experiment ve skupině. Předmět: přírodní vědy, chemie Tematické zaměření a druh výstupu: metodika, motivační úkoly – demonstrační experiment, žákovský experiment ve skupině. Součásti výstupu: studijní opory, metodika, pracovní list Účel výstupu: výklad, procvičování, motivace, podklad pro učitele Cílová skupina: 9. ročník ZŠ Použité formy a metody: frontální výuka, skupinová práce, vysvětlování, diskuze s žáky, demonstrační experiment, žákovský experiment Názvy hlavních kapitol: Oxidačně – redukční reakce, Beketovova řada napětí kovů. Obr. (str. 60): Koroze železa – jedná se o fotku autorskou.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory