Autor: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Rozšířený sylabus a metodická doporučení pro realizaci Asistentské praxe s reflexí je dokument, určený studentům, učitelům a asistentům pedagoga ze spolupracujících škol a garantovi praxe z HTF UK. Je metodickým dokumentem, který charakterizuje základní koncept realizace kurzu s názvem Asistentská praxe s reflexí. Cílem kurzu je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů učitelství v oblasti inkluzivní, individualizované a diferencované výuky na základní či střední škole. Nedílnou součástí cíle kurzu je rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta učitelství. Tento kurz byl nově zařazen do výuky studentů učitelství s cílem posílení praktické pedagogické složky studia a podpory studentů v oblasti získávání a rozvoje kompetencí pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Významnou součástí záměru je podpora motivace studentů k učitelské profesi. Za zásadní považujeme také podporu a rozvíjení studentů v oblasti porozumění současnému dítěti a zcitlivění studentů na problematiku současného dětství a zároveň reflektivní pojetí praktické složky studia učitelství na Husitské teologické fakultě. Cílem kurzu je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů učitelství v oblasti inkluzivní, individualizované a diferencované výuky na základní či střední škole. Nedílnou součástí cíle kurzu je rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta učitelství. Studenti dostanou systematickou možnost poznávat a pravidelně pracovat s různými typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. s žáky se specifickými vývojovými poruchami učení a chování, s ADHD, s žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, s nadanými žáky, s žáky s odlišným mateřským jazykem, apod. a učit se hledat individualizované strategie pedagogické práce s nimi a tak jim pomáhat překonávat překážky v učení a následně svoji práci průběžně reflektovat pod vedením zkušených učitelů nebo asistentů pedagoga. V obecném pohledu je cílem předmětu seznámení s prostředím současné školy a obsahem práce učitele s heterogenní třídou. Klíčovými kapitolami dokumentu jsou: charakteristika předmětu, cíle asistetnské praxe, klíčová témata v kurzu, doporučené činnosti studenta v průběhu praxe, doporučené principy spolupráce pedagoga ve škole se studentem , vedení pedagogického deníku, zpracování reflexe a sebereflexe praxe, přínosy praxe očima studentů, požadavky na udělení zápočtu, benefity asistentské praxe pro spolupracující školu, učitele, asistenty pedagoga a žáky školy, doporučená studijní literatura. Formát pdf.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Strategické, metodické a analytické dokumenty a odborné zprávy
Autor: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Metodický dokument, určený studentům učitelství, fakultním učitelům a VŠ pedagogům. Obsahuje doporučený postup pro tvorbu pedagogického deníku v průběhu asistentské praxe, zadání a úkoly pro studenty. Vymezuje cíle tvorby pedagogického deníku z pohledu studenta a poskytuje základní strukturu pro jeho tvorbu a přehled zadání: charakteristika práce školy se zaměřením na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, popis asistentských činností, plán asistentských aktivit v průběhu praxe a popis organizace asistentské praxe, popis a reflexe podnětných asistentských situací, zpracování úvahy nad potřebami žáků se speciálními vzdělávacími a výchovnými potřebami, zpracování závěrečné reflexe asistentské praxe. Dokument nabízí studijní zdroje jako oporu pro samostudium studentům. Formát pdf.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Strategické, metodické a analytické dokumenty a odborné zprávy