ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: "Formát pdf. Rozšířený sylabus a metodická doporučení pro realizaci kurzu Individuální pedagogická praxe ve variantě tandemová výuka je metodický dokument určený VŠ pedagogům, kteří vedou individuální pedagogické praxe ve studiu učitelství, dále fakultním tandemovým učitelům a také studentům učitelství. Jedná se o metodický dokument, který integruje sylabus, metodická doporučení a studijní oporu pro práci v kurzu. Dokument charakterizuje základní koncept realizace kurzu tandemové výuky, který byl nově zařazen do výuky studentů učitelství s cílem významně posílit spolupráci zkušených a začínajících učitelů - studentů učitelství. Významným přínosem kurzu je podpora spolupráce mezi učiteli, sebereflexe studenta v roli začínajícího učitele na počátku jeho praxe. Kurz podporuje profesní identitu studenta - budoucího učitele. Dokument obsahuje základní charakteristiku kurzu, způsob organizace kurzu, cíle kurzu v oblasti vědomostí, dovedností a postojů, dále představuje klíčové činnosti studenta během individuální pedagogické praxe, popis profesních činností a kompetencí studentů v průběhu pedagogické praxe a způsob jejich podpory, podrobný přehled jednotlivých témat vyučovaných v kurzu - sylabus, přehled témat, vhodných pro diskusi v reflektivních seminářích, podrobný popis vedení pedagogické dokumentace v průběhu praxe, podmínky ukončení kurzu a studijní oporu pro studenty se zaměřením na téma sebereflexe v práci učitele, konkrétně na podstatu a teoretická východiska sebereflexe, metody a techniky sebereflexe, vedení pedagogického deníku a portfolia. Nedílnou součástí tohoto dokumentu jsou metodická doporučení pro výuku a práci v kurzu s vymezením toho, co je cílem a smyslem výuky v kurzu. Metodická doporučení obsahují také náměty úloh pro studenty a seznam odborné studijní literatury. Základními tématy kurzu jsou: • Tandemová výuka – koncepce, podstata, přednosti a limity, smysl tandemové výuky pro začínajícího učitele. • Hospitace/ pozorování v hodinách zkušeného provázejícího učitele. • Hospitace/pozorování v hodinách druhého studenta. • Vlastní výuka studenta ve spolupráci se zkušeným učitelem, případně druhým praktikantem. • Záznamy reflexí a sebereflexí výuky do pedagogického deníku či portfolia studenta se zaměřením na zkušenost s tandemovou výukou. • Analýza vlastních výstupů a hospitovaných hodin s fakultním učitelem a dalším praktikantem. • Reflexe výuky dalšího praktikanta. • Evaluační nástroj pro hodnocení a sebehodnocení, principy práce s evaluačním nástrojem pro hodnocení a sebehodnocení. • Dokumentace pedagogické praxe, tvorba Pedagogického deníku, Studentského portfolio."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Strategické, metodické a analytické dokumenty a odborné zprávy
Autor: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: "Metodický dokument, určený studentům učitelství, fakultním učitelům, tandemovým učitelům a VŠ pedagogům. Obsahuje doporučený postup pro tvorbu pedagogického deníku, zadání a úkoly pro studenty, kteří realizují individuální pedagogickou praxi ve variantě tandemová výuka. Vymezuje cíle tvorby pedagogického deníku z pohledu studenta a poskytuje základní strukturu pro jeho tvorbu a přehled zadání: Charakteristika školy , Plán celé individuální pedagogické praxe, Zpracování příprav na výuku, Zpracování podrobné reflexe vaší výuky a náslechů ve výuce dalších pedagogů, Popis a reflexe podnětných pedagogických situací, Zpracování závěrečné evaluace vaší pedagogické praxe. Obsahuje doporučené aktivity ve škole a mimo školu: Vlastní výuková činnost v roli učitele, výuka v tandemu s fakultním učitelem, záměrné pozorování žáků ve výuce – vlastní i dalších pedagogů, komunikace s vedením školy, učiteli, asistenty pedagoga ve škole, rozhovory se žáky, spolupráce s tandemovým fakultním učitelem, který koordinuje praxi, případně s dalšími učiteli, příprava na výuku – plánování na různých úrovních společně s tandemovým učitelem, reflexe vlastní výuky s tandemovým fakultním učitelem, případně dalšími učiteli, mimovyučovací činnosti ve škole či mimo školu na základě doporučení od vedení školy, či fakultního učitele, písemné záznamy všech vašich aktivit, které považujete za důležité, Sebereflexe výuky. Nedílnou součástí pedagogického deníku je seznam doporučené studijní literatury k samostudiu a jako studijní opora pro studenty. Formát pdf. "" "
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Strategické, metodické a analytické dokumenty a odborné zprávy