Autor: Mgr. Pavel Knobloch, Mgr. Eva Holá, Mgr. Nela Votápková, Mgr. Eva Motlová
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, úroveň digitálních kompetencí A1 - "Nováček".
Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Cílem školení je podpořit velmi málo zkušené pedagogy, kteří digitální technologie a nástroje využívají jen velmi málo, a to především pro přípravu lekcí, administrativu a organizační komunikaci. Modul se zaměří především na motivaci, inspiraci pedagogů k tomu, aby rozšířili svůj repertoár pedagogických dovedností k užívání technologií ve výuce a aby rozšířili všechny své digitální kompetence.
Všechny části školení budou obsahovat konkrétní příklady využití ICT a efektivního využívání technologií, které pomáhají výuku nejen zpestřit, ale i udělat názornější, často přesnější a rozhodně přitažlivou pro žáky. Nejde pouze o nějaký popis postupů, ale o předání zkušeností učitelů z praxe, kteří technologie využívají při vlastní výuce dlouhodobě a často každou vyučovací hodinu. Bude podpořen rozvoj “e-gramotnosti” - soubor znalostí, schopností a dovedností zaměřených na ovládání a využívání počítače ve výuce.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Pavel Knobloch, Mgr. Eva Holá, Mgr. Nela Votápková, Mgr. Eva Motlová
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, úroveň digitálních kompetencí A2 - "Objevitel". Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Cílem školení je podpořit pedagogy, kteří jsou si dobře vědomi potenciálu digitálních nástrojů a mají zájem o jejich využívání. Některé nástroje již využívají, ale ne pravidelně, proto je nutné takové pedagogy povzbudit a inspirovat. Cílem školení je podpora začlenění digitálních nástrojů informačních a komunikačních technologií do běžné výuky. V každé části budou obsaženy konkrétní příklady z oblasti ICT technologií, které výuku nejen zpestřují, ale pomáhají ji dělat názornější a pro žáky zábavnější. V rámci školení budou pedagogům představeny tzv. příklady dobré praxe a následně se je naučí sdílet i mezi sebou.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Pavel Knobloch, Mgr. Eva Holá, Mgr. Nela Votápková, Mgr. Eva Motlová
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, úroveň digitálních kompetencí B1 - "Praktik". Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Cílem školení je podpořit “mírně pokročilé” pedagogy a klade si za cíl upevnit a prohloubit jejich dovednosti v oblasti moderních komunikačních technologií. Mírně pokročilý pedagog aktivně využívá těchto technologií v různých oblastech své profese, jak při komunikaci s kolegy, rodiči, nebo žáky, tak ve výuce. Učí se vidět jejich potenciál a rozlišit vhodnost využití konkrétních technologií a nástrojů v různých situacích. Ve výuce používá osvědčené digitální nástroje, ale také hledá nové možnosti jejich uplatnění. Experimentuje s různými strategiemi, přičemž se soustředí především na vhodné didaktické a metodické postupy při zapojování moderních technologií, a to do všech částí výuky s ohledem na osobní rozvoj žáka. Ze svého experimentování se dokáže poučit a neustále se zlepšuje ve svých digitálních kompetencích.
Mírně pokročilý pedagog se snaží rozvíjet své znalosti, schopnosti i dovednosti, nechává se inspirovat zkušenějšími kolegy, aktivně vyhledává vhodnou spolupráci s výměnou zkušeností a zajímá se o svůj profesní růst.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Pavel Knobloch, Mgr. Eva Holá, Mgr. Nela Votápková, Mgr. Eva Motlová
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, úroveň digitálních kompetencí B2 - "Odborník". Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Cílem školení je podpořit “digitálně zdatné” učitele, kteří používají širokou škálu digitálních nástrojů sebevědomě, tvořivě a kriticky, tak, aby neustále rozvíjeli své profesní aktivity. Smysluplně vybírají ty nástroje, které se pro danou situaci hodí nejlépe. Odborníci ve výuce experimentují a tím si rozšiřují a upevňují vlastní repertoár strategií. Toto školení se zaměří na rozvoj znalosti pedagoga v oblasti autorského zákona, classroom managementu, využití online sdíleného prostředí pro práci žáků aj. Nabídne další možnosti pro individualizaci výuky a vzájemnou podporu mezi žáky.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Pavel Knobloch
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, úroveň digitálních kompetencí C1 - "Lídr". Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Cílem školení je podpořit “digitálně zkušené” pedagogy a rozvíjet dosažených dovedností s využíváním digitálních technologií ve výuce ve své škole, i mimo ni pro transparentní komunikaci s rodiči a veřejností. Digitálně zkušený pedagog si klade za cíl zdokonalit znalosti v oblasti classroom managementu a podporovat v této oblasti žáky i kolegy. Digitálně zkušený pedagog umí vybrat a aplikovat vhodné strategie pro využití digitálních nástrojů ve výuce, ale i pro sebevzdělávání. Digitálně zkušený pedagog ví, jak zavést a používat pokročilé systémy pro sebehodnocení a reflexi žáků i pedagogů. Chápe důležitost podpory kolegů a chce s nimi sdílet své zkušenosti a nabízet jim další možnosti pro individualizaci výuky a vzájemnou podporu mezi žáky. Umí zhodnotit své dovednosti, a proto neustále vyhledává další podporu a vzdělávání v oblasti práce s digitálními zdroji ve výuce. Lídr ví, jak inspirovat ostatní.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Roman Kopecký, Bc. Jakub Fischer
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, zaměřeno na výuku cizího jazyka. Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogy s novými trendy ve výuce jazyků. Účastníci se naučí používat digitální technologie pro vlastní profesní rozvoj, diferenciaci výuky, aktivní zapojování žáků ve výuce a hodnocení žáků. Rovněž si osvojí širokou škálu metod a technik pro podporu žáků, jejich domácí přípravu a využití digitálních technologií pro práci s nadanými žáky, nebo žáky s SPU. V rámci tohoto modulu se seznámí také s využitím digitálních technologií v projektové výuce a projektech orientovaných na rozvoj cizích jazyků na škole. U všech aktivit budou mít účastníci možnost vyzkoušet si prakticky vše z pohledu žáka, aby měli představu, k čemu daná aktivita slouží. V další části se pak vždy seznámí se zaváděním těchto systémů a aktivit, jejich případnou registrací, obsluhou a metodickým využitím v distanční, prezenční nebo kombinované (hybridní) výuce. Podle aktivity využití buď ve všech třech formách výuky, případně jen v některých. V rámci školení si účastníci mohou rovnou připravit aktivity, které budou ihned použitelné pro výuku. Všechny aktivity jsou pak zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků, především komunikačních, pracovních a kompetencí k řešení problémů.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Martin Gembec, Mgr. Hana Hyksová
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, zaměřeno na robotiku a informatické myšlení. Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Modul “Robotika a informatické myšlení” je rozšiřujícím modulem pro pedagogy, kteří se chtějí rozvíjet v oblasti robotiky a informatického myšlení. Reflektuje dynamický vývoj v oblasti digitálních technologií a robotiky, seznámí účastníky s novými trendy v této oblasti a nabídne možnosti, jak zařadit výuku robotiky a informatického myšlení do výuky a tím rozvíjet u žáků kompetence potřebné pro 21. století. Účastníci se seznámí s možnostmi školské robotiky, vyzkouší si aktivity pro rozvoj informatického myšlení i aktivity pro projektovou a STEAM výuku. Cílem vzdělávací aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků právě v oblasti robotiky a informatického myšlení a seznámit je s možnostmi a aktivitami, které mohou realizovat ve školách. Cílem je inspirovat a motivovat k zapojení logického myšlení a robotiky do běžné výuky. Tím si pedagogové vhodně doplní repertoár svých digitálních kompetencí a využívání moderních technologií ve výuce. Účastníci si prakticky vyzkouší práci s robotickými hračkami a stavebnicemi. Naučí se základy programování, včetně konstrukce robotů. Vyzkouší si o možnosti online výuky programování. Získané poznatky lze využít jak při prezenční výuce, tak online či kombinované výuce. Školení má ukázat, že robotika není jen úzce zaměřená oblast, vyučovaná učiteli informatiky a v zájmových útvarech. Účastníci si vyzkouší aktivity vhodné pro využití v běžné výuce na 1. stupni i ve vybraných hodinách různých předmětů na 2. stupni.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program
Autor: Mgr. Hana Ulíková, Ing. Alexandr Fales
Autor: neudeven
Popis: Kompletní soubor materiálů (popis programu, metodika, prezentace, doplňkové materiály). Pedagogové ZŠ, zaměřeno na oblast 3D a realit (AR, VR, MR, xR). Témata: Digitální kompetence učitele pro profesní zapojení, Digitální zdroje, Digitální kompetence učitele pro výuku, Digitální hodnocení, Digitální kompetence učitele v rámci podpory žáků. Modul “xR (smíšená realita) v moderním vzdělávání” se zaměřuje především na motivaci a inspiraci pedagogů k orientaci v oblasti pojmů a termínů realit, jejich přínosu do výuky, možností a typech zařízení. Dále se pak soustředí na práci se zařízením a výběr vhodného obsahu včetně jeho aplikace ve výuce, aby si pedagogové rozšířili svůj repertoár pedagogických dovedností k užívání technologií ve výuce a aby rozšířili všechny své digitální kompetence. Školení nabízí účastníkům příklady aktivit, které mohou využít k rozšíření znalostí a dovedností nejen svých ale i žákovských v oblastech aplikace 3D (modely, skenování a tisk), rozšířené, smíšené a virtuální reality ve výchovně vzdělávacím procesu. Cílem je poskytnout učitelům teoretické znalosti a praktické dovednosti s přímou zkušeností s těmito realitami ve výuce s následnou aplikací na samotné žáky. Jednotlivé části školení obsahují konkrétní příklady využití ICT a efektivního využívání technologií, které pomáhají výuku nejen zpestřit, ale udělat ji názornější a zajímavější pro žáky.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program