Autor: Mgr. Renáta Krosová, Mgr. Marcela Fiedorová
Autor: neudeven
Popis: "Vzdělávací program v anglickém jazyce pro žáky 5. ročníku základní školy. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující je dostupný ve WORD a PDF formátu na webovém odkaze: https://www.infinitycentrum.cz/cs/projekty/beskydy-misto-kde-ziji/hello-everybody/.
Na daném odkaze jsou rovněž dostupné pracovní listy pro žáky v ZIP formátu, pracovní listy s řešením pro vyučující včetně prezentace k tematickým blokům v ZIP formátu.
Oblast vzdělávání:
Kulturní a přírodní dědictví Beskyd v propojení s anglickým jazykem: prohloubit pozitivní vztah k regionálním tématům kulturně-přírodovědného zaměření, upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost tohoto regionu, přispívat k zachování tradic, významným tradičním událostem, environmentálním otázkám. Uvědomit si specifičnost regionu, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata.
Průřezová témata: osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, výchova demokratického občana. Průřezová témata kladně ovlivňují proces rozvíjení klíčových kompetencí.
Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. výroba záložky formou patchwork, návrh krojů.
Mezipředmětové vztahy: vyjma jazykového zaměření se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení v předmětech Dějepis, Přírodověda, Zeměpis, Občanská výchova, IT, Výtvarná výchova. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů /čtenářská a matematická gramotnost/.
Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/.
Druh výstupu: popisy obrázků, práce s mapou, spojovačka, doplňovačka, přiřazování, pozorování, dialogy, dotazník, vyprávění, kvíz, bingo, pexeso, hry s pohybovou a tvůrčí aktivitou
Cílová skupina: - žáci 5. ročníků základních škol - účastníci zájmových útvarů anglického jazyka odpovídající věkové kategorii 5. ročníků základních škol
Formy a metody práce: - frontální výuka, práce ve dvojicích, skupinách, analýza problémů, pozorování, badatelství, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - aktivizující metoda (diskuze, didaktické hry) - metoda dovednostní a praktická - metoda analýzy problému a řešení problému
- metoda reproduktivní (opakování).
Cíl programu:
- podpořit zájem dětí a mládeže o specifika vlastního regionu, včetně tradic a zvyků většinové společnosti i sociálních, etnických a kulturních menšin
- podpořit realizaci vzdělávacích projektů zaměřených na poznávání historie, tradic a kultury
- podpořit rozvoj jazykové kompetence
- rozvíjet u žáků vlastenectví, pozitivní postoj k aktivnímu občanství a kooperaci
- podpořit realizaci vzdělávacích projektů zaměřených na poznávání kulturního a přírodního dědictví Beskyd
Tematické bloky a témata programu:
1. Who am I?
Téma č. 1 All about me
Téma č. 2 The Beskydy Heroes
2. My Family and Friends
Téma č. 1 My Family
Téma č. 2 My Friends
3. Traditions
Téma č. 1 At the Museum
Téma č. 2 Patchwork
4. Sport and Hobies
Téma č. 1 Sport
Téma č. 2 The Secret of the Beskydy Mountains
5. The Place where I live
Téma č. 1 Buildings in our Village
Téma č. 2 Description of our Village
6. Seasons of the Year
Téma č. 1 Seasons of the Year
Téma č. 2 Weather
7. Nature of the Beskydy Mountains
Téma č. 1 The Beskydy Landscape
Téma č. 2 Animals in the Beskydy Mountains
8. Everyday Life of our Ancestors
Téma č. 1 Costumes of Highlanders
Téma č. 2 Shepherd´s Story
"
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Vzdělávací program